صفحه اول     درباره ما     تماس     پیوندها  
سه شنبه، 6 اسفند 1398 - 18:59   
  تازه ترین ها:  
 تبلیغ
روزنامه چشم انداز روشن
روزنامه چشم انداز روشن
روزنامه آینه تلاش
روزنامه آینه تلاش
- اندازه متن: + -  کد خبر: 50466صفحه نخست » تغذیه و سلامتیسه شنبه، 15 بهمن 1398 - 22:06
عادت‌هایی که بعد از ۴۰ سالگی باید ترک شوند
  

ایرنا: جلوی آینه بایستید، چین و چروک و موهای خاکستری را نگاه کنید و برای هر چروک شکرگزار باشید؛ چراکه آنقدر خوش‌شانس بوده‌اید که تا چهل سالگی زندگی کنید. چهل‌سالگی زمانی است که باید در مورد سال‌هایی که سپری شده تامل و عادت‌های ناسالم را ترک کرد.

برخی از عادت‌هایی که در چهار دهه اول زندگی به غلط انجام می‌شوند، باید پس از ورود به دهه پنجم زندگی ترک شوند. در ادامه برخی از این عادت‌های غلط ذکر شده‌اند که اصلاح آنان لازمه حفظ سلامتی در دوره میانسالی و سالمندی است.

انکار نشانه‌های ورود به دهه پنجم زندگی

انکار سن، موهای خاکستری و چین و چروک صورت یکی از بزرگترین اشتباهاتی است که افراد پس از ورود به دهه پنجم زندگی مرتکب می‌شوند. چهل سالگی زمان شکرگزاری و جشن گرفتن است؛ اکنون شما کوهی از تجربه‌های ارزشمند هستید. تمام روزهایی که زندگی کردید و آموختید را دوست بدارید تا بتوانید با آرامش و اعتماد به نفس به جلو گام بردارید.

وقت گذراندن با افراد منفی نگر

افراد منفی نگر را تا حد امکان از خود دور کنید، چرا که امید و انگیزه شما را نابود می‌کنند. اگر این افراد از اعضای خانواده هستند و قطع ارتباط با آنان ممکن نیست، تا حد امکان معاشرت با آنان را محدود کنید.

مقایسه خود با دیگران

شما منحصربفردید؛ استعدادها، شرایط و ویژگی‌های خود را دارید، خود را با هیچ‌کس دیگر مقایسه نکنید. به قول روزولت، مقایسه دزد همه شادی‌های زندگی است، خود را صادقانه بپذیرید. نسخه زندگی هیچ شخص دیگری برای شما کارساز نیست. از خود به اندازه توانایی‌ها و امکاناتتان انتظار داشته باشید.

خانه و اتاق خواب نامرتب

بی‌نظمی یکی از مهمترین عادت‌های غلطی است که در هر زمان از زندگی باید اصلاح شود، خانه و اتاق خواب نامرتب علاوه بر اینکه به ساکنین استرس وارد می‌کند، چرخه خواب را مختل کرده و باعث می‌شود خواب با کیفیتی نداشته باشید. اتاق خواب را همیشه خلوت و تمیز نگه دارید،‌ مدام جارو و گردگیری کنید و سعی کنید هوای سالم در آن جریان داشته باشد.

بردن تجهیزات الکترونیکی به اتاق خواب

حتما بارها شنیده‌اید که بردن تجهیزات الکترونیکی به اتاق خواب ترشح ملاتونین را با مشکل مواجه می‌کند و موجب بی‌خوابی می‌شود؛ بنابراین از امروز با خود عهد کنید که هرگز از موبایل و تبلت در رختخواب استفاده نمی‌کنید.

خواب شبانه ناکافی

مغز در زمان خواب سیگنال و هورمون‌هایی را آزاد می‌کند که سیستم ایمنی را تقویت می‌کند، متابولیسم را سامان می‌بخشد، حافظه را تقویت می کند و ترشح تمام هورمون ها را کنترل می‌کند. خواب باعث بازسازی سلول‌های عصبی و عضلات می‌شود؛ بنابراین اگر تا امروز به خواب اهمیت نمی‌دادید و وارد دهه پنجم زندگی شده‌اید، این عادت غلط را ترک کنید و سعی کنید ۷ ساعت در شب خواب کافی داشته باشید.

الگوی خواب نامنظم

اگر هر شب هر ساعتی دلتان می‌خواهد به رختخواب می‌روید، ‌این عادت غلط را ترک کنید و سعی کنید هر شب سر ساعتی مشخص به رختخواب بروید و سر ساعت مشخصی برخیزید. این روند احتمال بروز بیماری‌های قلبی و سکته مغزی را کاهش می‌دهد و سطح فشار خون و قند خون را نرمال می‌کند.

وابستگی به قرص خواب

مصرف قرص خواب به طور مستمر احتمال بروز زوال عقل را ۴۳ درصد افزایش می‌دهد. به جای قرص خواب از مدیتیشن کمک بگیرید.

روزمرگی

بسیاری از افراد زمانی که پا به دهه پنجم زندگی می‌گذارند اسیر روزمرگی می‌شوند؛ سر ساعت مشخصی سر کار می‌روند، بر می‌گردند، تلویزیون می‌بینند، شام می‌خورند و می‌خوابند. سعی کنید سرگرمی‌های جدید برای خود دست و پا کنید، با دوستانتان معاشرت کنید، یک کار هنری یاد بگیرید، فعالیت‌های اجتماعی داشته باشید و تفریح کنید.

روابط عاطفی سرد با همسر

یادتان باشد پس از این باید بیش از پیش قدر همسر و خانواده خود را بدانید، کارهایی که در آغاز زندگی مشترک انجام می‌دادید را به خاطر بیاورید و مجدد در این سن تکرار کنید، برای هم وقت بگذارید، جشن بگیرید، به سینما بروید و بیشتر به هم توجه کنید.

بی‌توجهی به سلامتی

اکنون زمان آن فرا رسیده که بیش از پیش به سلامت خود اهمیت دهید. همین امروز به پزشک مراجعه کنید و از او بخواهید یک آزمایش کامل بنویسد،‌ به وضع دندان‌هایتان رسیدگی کنید. وزن خود را کاهش دهید و خود را برای یک زندگی طولانی و شاد آماده کنید.

استفاده از ضد آفتاب‌های ضعیف

وقت آن رسیده که ضدآفتاب‌هایی با SPF کمتر از ۳۰ را دور بیندازید و از ضد آفتاب قوی‌تر استفاده کنید. تجدید ضد آفتاب هر دو ساعت یکبار ضروری است.

غذاخوردن در رستوران

اگر وضع مالی خوبی دارید و ترجیح می‌دهید مدام به رستوران بروید، بهتر است این عادت غلط را ترک کنید، غذای خانگی همیشه سالم‌تر از غذای رستوران است. غذای بیرون حاوی مقادیر بالای نمک و چربی است و حجم غذایی که در رستوران مصرف می‌شود بیشتر از غذایی است که در خانه صرف می‌شود.

   
  

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
آدرس وب:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
 آخرین اخبار
  شروع پخش فصل دوم «عصر جدید»
  مجوز واردات ماسک تنفسی صادر شد
  کاپیتان تیم ملی فوتبال ۳ بازی محروم شد
  ممنوعیت صادرات الکل و مواد شوینده در خوزستان
  موافقت اولیه با تعطیلی مدارس تا ۱۵ فروردین
  نقش قلیان در انتقال "کرونا"
  رقم سبد معیشت کارگران تعیین شد
  مردم تا کنترل کرونا از منازلشان خارج نشوند
  توضیح کمیته انضباطی درباره حکم سپاهان- پرسپولیس
  فیلم‌های اکران نوروزی مشخص شدند
  تیم آسیایی ایران از ۲پنجره نقل و انتقال محروم شد
  زمان اعزام زائرین عتبات دانشگاهیان به تعویق افتاد
  برپایی کلیه نمایشگاه‌های بهاره لغو شد
  پرداخت تسهیلات صندوق رفاه به دانشجویان دانشگاه آزاد
  روند نزولی قیمت‌ها در بازار خودرو
  اتخاذ تدابیر لازم برای پیشگیری و مقابله با کرونا در مراکز نظامی
  برخورد پلیس فتا با عاملان انتشار اخبار کذب درباره کرونا
  مردم بجای پول نقد از کارت‌خوان استفاده کنند
  تعیین زمان برگزاری چهار آزمون لغو شده وزارت بهداشت
  آغاز عملیات ضدعفونی پایانه‌ها و اتوبوس‌های شهری اهواز
  کیت ایرانی تشخیص ویروس کرونا تولید شد
  مراقب وسایل انتقال کرونا در ادارات باشید
  «هم‌گناه» به شبکه نمایش خانگی آمد
  ویتامین‌هایی که از ابتلا به «کرونا» پیشگیری می‌کنند
  راه‌اندازی ۳ مدرسه سمپاد در خوزستان تا سال ۱۴۰۰
  آخرین وضعیت ساخت مسکن برای ساکنان محله منبع آب اهواز
  پل نهم اهواز با حضور وزیر راه افتتاح شد
  ساخت بیش از ۷ هزار مسکن ملی در خوزستان آغاز شد
  ۲ هزار دوربین ثبت تخلف در کشور نصب می‌شود
  افتتاح 103 کیلومتر راه در خوزستان
  ادامه آخرین اخبار
 
 
 
::  صفحه اصلی ::  تماس با ما ::  پیوندها ::  نسخه موبایل ::  RSS ::  نسخه تلکس ::  نسخه تلکس
© دیار کارون 1390
info@deyarkaroon.ir
پشتیبانی توسط: خبرافزار