صفحه اول     درباره ما     پیوندها  
یکشنبه، 6 مهر 1399 - 11:30   
  تازه ترین ها:  
 پربیننده ترین اخبار
  شرط ایران پذیرفته نشود عمره نمی‌رویم
  امشب، آخرین مهلت انتخاب رشته کنکوری ها
  ۱۱ واکسن ساخت چین در مرحله آزمایش بالینی هستند
  مرز شلمچه تا اطلاع‌ ثانوی مسدود است
  مهلت انتخاب رشته کنکور سراسری تمدید شد
  از سرگیری پروازهای ترکیه به ایران+ پروتکل‌های بهداشتی
  راه‌اندازی مرکز تماس پاسخگویی به مشکلات «شاد»
  جهش کروناویروس می‌تواند ماسک را بی‌اثر کند
  اعطای تسهیلات به تولیدکنندگان مودم و موبایل
  اینترنت ۵G در ایران از کیش آغاز می‌شود
  آغاز توزیع واکسن آنفلوانزا در شبکه بهداشت
 
 تبلیغ
اینجا محل تبلیغات شماست

قرعه کشی جایزه بزرگ همراه اول

عملکرد فولاد اکسین خوزستان در سال 1398

پذیرای ایده های نوین سرمایه گذاری در اهواز هستیم

- اندازه متن: + -  کد خبر: 50720صفحه نخست » تغذیه و سلامتیچهارشنبه، 7 اسفند 1398 - 09:25
۶ راهکار ساده برای تقویت ریه‌ها و دستگاه تنفسی
  

اکثر افراد برای داشتن سبک زندگی سالم و برخورداری از سلامت به فکر داشتن رژیم‌های غذایی سالم و وزن ایده‌آل، ورزش کردن و برخورداری از سلامت قلبی و عروقی هستند اما کمتر کسی به فکر سلامت سیستم تنفسی و ریه‌های خود است در حالی که حفظ سلامت این ارگان‌های حیاتی اهمیت بسیاری دارد.

 ایسنا: هیچ‌کس نمی‌تواند حیاتی بودن سیستم تنفسی بدن را انکار کند و اهمیت بالای سلامت ریه‌ها را نباید فراموش کرد.

دستگاه تنفسی که از مجاری هوایی، ریه‌ها و عضلات و رگ‌های خونی متصل به آن‌ها تشکیل شده است، اکسیژن را در سراسر بدن ما حمل می‌کند که این کار انجام تمام فعالیت‌ها و عملکرهای دیگر بدن را ممکن می‌سازد. بنابراین وقتی مشکلی در سیستم تنفسی فرد رخ می‌دهد، تمام بدن او با مشکل و اختلال مواجه می‌شود.

راهکارهای زیادی برای تقویت سیستم تنفسی بدن و حفظ سلامت آن وجود دارد که در ادامه به شش مورد از آنها به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی "جنسیس مدیکال" اشاره می‌کنیم:

۱) فضای سبز را به خانه بیاورید:
گل و گیاهان طبیعی و نه مصنوعی را در فضای داخلی خانه خود نگهداری کنید.
نگهداری از گیاهان در خانه به دلیل توانایی‌های طبیعی گیاهان برای از بین بردن برخی سموم از هوا، تامین اکسیژن و کیفیت هوا را در محل زندگی ما افزایش می‌دهد. این امر خصوصاً در ماه‌های زمستان اهمیت بیشتری دارد، چرا که در ماه‌های سرد سال، ما بیشترِ وقتِ خود را به دلیل شرایط سخت آب و هوایی داخل خانه می‌گذرانیم.


۲) تناسب اندام و فعالیت کافی داشته باشید:
ورزش کردن برای ریه‌ها بسیار مفید است. ورزش باعث بهبود گردش خون و تقویت عضلات ما می‌شود؛ دو امر مهم که ریه‌های سالم برای انجام کار خود به آن نیاز دارند. به همین دلیل ورزش کردن به کارآمدتر شدن ریه‌ها کمک می‌کند.

۳) از رژیم غذایی سالم پیروی کنید:
رژیم غذایی سالم و متناسب همان گونه که برای اعضا و ارگان‌های مختلف بدن مفید است، برای سلامت ریه‌ها نیز اهمیت بسیاری‌ دارد.
در واقع طبق تحقیقات مرکز پزشکی دانشگاه مریلند، مقادیر پایین و کمبود برخی از مواد مغذی خاص با بروز تعدادی از بیماری‌های ریوی مرتبط است. خوردن غذاهای سرشار از ویتامین‌های A ،C و E و مواد معدنی شامل روی، پتاسیم، سلنیوم و منیزیم همگی به حفظ سلامتی سیستم تنفسی شما کمک می‌کند.

۴) مقادیر زیادی آب بنوشید:
همه می‌دانند که نوشیدن مقادیر زیاد و کافی آب برای حفظ سلامتی از اهمیت بالایی برخوردار است.
تامین آب بدن نقش مهمی در حفظ سلامت ریه‌ها دارد. هم‌چنین نوشیدن آب به رقیق شدن ترشحات مخاطی که به طور طبیعی هر روز در ریه‌های شما تجمع می‌یابند، کمک می‌کند که این امر به تسهیل تنفس منجر می‌شود.

۵) دست‌های خود را بشویید:
شاید دور از ذهن به نظر برسد اما شست‌وشوی "صحیح و مناسب" دست‌ها و به طور کلی رعایت اصول اولیه به ویژه در فصل آنفلوآنزا و هم‌اکنون با شیوع کروناویروس اهمیت ویژه‌ای برای حفظ سلامت ریه‌ها دارد.
شست‌وشوی صحیح و مرتب دست‌ها باعث می‌شود تا میکروب‌ها، ویروس‌ها و باکتری‌هایی که می‌توانند به شدت به ریه‌های شما آسیب برسانند، از جمله آن‌هایی که باعث سرماخوردگی، آنفلوآنزا و ذات‌الریه می‌شوند، از بدن شما دور بمانند.
هم‌چنین فراموش نکنید که برای دور نگه داشتن آن دسته از میکروب‌های مضر از سیستم تنفسی بدنتان، حتماً تلفن‌های همراه و هندزفری و هدفون‌های خود را به طور مرتب ضدعفونی کنید.

۶) از استعمال دخانیات جدا خودداری کنید:
این نکته را مطمئناً بارها شنیده‌اید که استعمال دخانیات اعم از کشیدن سیگار، قلیان و محصولات مشابه مانند استفاده از آدامس‌های تنباکو برای سلامت ریه‌ها و سلامت کلی بدن مضر است.
دلایل علمی بسیاری وجود دارد که براساس آنها تمامی پزشکان و متخصصانِ سازمان بهداشت و درمان بارها و بارها تأکید داشته‌اند که ترک استعمال دخانیات، موثرترین روش برای حفظ سلامت و تقویت سیستم تنفسی است.

   
  

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
آدرس وب:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
 آخرین اخبار
  ادامه مذاکرات برای افزایش پروازهای خارجی
  اصلاحات جدید دفترچه انتخاب رشته کنکور منتشر شد
  برنامه مدرسه تلویزیونی در روز یک‌شنبه
  سامانه ثبت سفارش کتب درسی تا آخر هفته باز است
  نسخه دارو‌های شیمی درمانی، الکترونیک می‌شود
  جهش کروناویروس می‌تواند ماسک را بی‌اثر کند
  مرز شلمچه تا اطلاع‌ ثانوی مسدود است
  مردم تا بهبود بازار بورس شکیبایی کنند
  مهلت انتخاب رشته کنکور سراسری تمدید شد
  اعطای تسهیلات به تولیدکنندگان مودم و موبایل
  اینترنت ۵G در ایران از کیش آغاز می‌شود
  رشد ۴هزار واحدی بورس در معاملات امروز
  راه‌اندازی مرکز تماس پاسخگویی به مشکلات «شاد»
  آغاز توزیع واکسن آنفلوانزا در شبکه بهداشت
  از سرگیری پروازهای ترکیه به ایران+ پروتکل‌های بهداشتی
  امشب، آخرین مهلت انتخاب رشته کنکوری ها
  شرط ایران پذیرفته نشود عمره نمی‌رویم
  ۱۱ واکسن ساخت چین در مرحله آزمایش بالینی هستند
  انتخاب رشته‌ دانشگاه آزاد در کنکور ۹۹ آغاز شد
  حرکت دسته‌ عزاداران در روز اربعین ممنوع است
  چه کسانی مشمول بخشودگی جرائم مالیاتی می‌شوند؟
  فردا آخرین مهلت انتخاب رشته مجازین کنکور
  اینترنت کدام سایت‌ها برای دانشجویان رایگان است؟
  کدام نمادهای بورس متوقف شدند؟
  مدارس شهرستان ماهشهر تا ۱۵ مهر غیرحضوری شد
  ادامه آخرین اخبار
 
 
 
::  صفحه اصلی ::  تماس با ما ::  پیوندها ::  نسخه موبایل ::  RSS ::  نسخه تلکس ::  نسخه تلکس
دیار کارون شروع فعالیت 1390 با مجوز رسمی از وزارت ارشاد
info@deyarkaroon.ir
پشتیبانی توسط: خبرافزار