صفحه اول     درباره ما     پیوندها  
پنجشنبه، 2 بهمن 1399 - 20:57   
  تازه ترین ها:  
 پربیننده ترین اخبار
  افزایش ۲ برابری بستری‌های کرونا در خوزستان
  کشف ۱۲۴ کیلوگرم حشیش در خوزستان
  زمان ثبت‌نام کنکور ۱۴۰۰ اعلام شد
  تولید ماهانه ۱۰میلیون دوز واکسن از اردیبهشت
  مراقب کلاهبرداری در قالب حراج های اینترنتی باشید
  تراکنش بدون کد شهاب در ساتنا برگشت می‌خورد
  پیشنهاد افزایش ساعت آغاز محدودیت تردد به ۲۳
  میزان افزایش حقوق کارمندان مشخص شد
  اعمال محدودیت‌های مالیاتی برای دریافت کارتخوان از امروز
  افزایش ۲۲.۵درصدی مصرف گاز در کشور
  واکسیناسیون گروه‌های پرخطر باید سریع‌تر آغاز شود
 
 تبلیغ
اینجا محل تبلیغات شماست

قرعه کشی جایزه بزرگ همراه اول

عملکرد فولاد اکسین خوزستان در سال 1398

پذیرای ایده های نوین سرمایه گذاری در اهواز هستیم

- اندازه متن: + -  کد خبر: 53428صفحه نخست » تغذیه و سلامتیچهارشنبه، 9 مهر 1399 - 13:12
معجزه ۱۵ دقیقه پیاده‌روی در روز
  

ایرنا زندگی: اگر دنبال یک داروی معجزه‌آسا و البته رایگان برای همه سنین و دردها هستید، حتما این مطلب را بخوانید! پیاده‌روی برای کاهش وزن بسیار مناسب است، اما مزایای آن بسیار فراتر از این است. از انرژی بیشتر و خلق و خوی بهتر تا تسکین استرس، تقویت خلاقیت و موارد دیگر.

پیاده‌روی، به دلیل توانایی کاهش خطر بیماری‌های مزمن مانند بیماری‌های قلبی، سکته، دیابت نوع ۲ و برخی سرطان‌ها، داروی معجزه‌آسا یاد می‌شود. بیایید صادق باشیم، حفظ سلامت چندان کار پیچیده‌ای نیست که نتوانیم آن را پیش بگیریم. برخلاف دارو‌های واقعی، پیاده‌روی هیچ عارضه جانبی ندارد، به راحتی در دسترس، مقرون به صرفه، موثر است و از همه مهم‌تر نیازی به نسخه ندارد!

خلق آرامش و خوشبختی

بر اساس مطالعه‌ای که در مجله پزشکی پیشگیری آمریکا منتشر شده است، خواه یک روز آرام داشته باشید، خواه یک روز سخت، پیاده‌روی می‌تواند روحیه شما را بالا ببرد - به ویژه هنگامی که بیرون از منزل می‌روید.

متابولیسم حداکثر

سندرم متابولیک سه گانه شیطانی افزایش فشار خون / کلسترول، قند خون بالا و چربی دور کمر، یکی از بدترین عوارض جانبی کم تحرکی است. این علامت دیابت، بیماری قلبی و حتی مرگ زودرس است. یک مطالعه منتشر شده در مجله پزشکی نیچر  نشان می‌دهد که احتمال سندرم متابولیک فقط با یک ساعت پیاده‌روی در روز ۲۹ درصد کاهش می‌یابد.

تنفس راحت‌تر

اگر آسم ناشی از ورزش را تجربه کرده‌اید نیازی به اجتناب از ورزش نیست. شما فقط باید ورزش مناسب را در شرایط مناسب پیدا کنید. کالج آمریکایی آلرژی، آسم و ایمونولوژی می‌گوید پیاده‌روی، شنا، گلف و دوچرخه‌سواری در اوقات فراغت، احتمال تحریک مجاری تنفسی شما را کمتر می‌کند.

عمر بیشتر

می‌خواهید بیشتر زندگی کنید؟ راه بروید. طبق تحقیقات کلینیک مایو، پیاده‌روی سریع می‌تواند طول عمر شما را افزایش دهد، بیشتر از کسانی که سرعت کمتری دارند. حالا اگر می‌خواهید بیشتر عمر کنید، می‌دانید که باید بلند شوید و راه بروید.

خلاقیت خارج از برنامه

برای ایده‌ای گیر افتاده‌اید؟ به سرعت در اطراف بلوک قدم بزنید. پیاده‌روی باعث می‌شود خلاقیت در همه زمینه‌ها در ذهن‌تان جاری شود. مطالعه‌ای در دانشگاه استنفورد نشان می‌دهد که پیاده‌روی می‌تواند تولید خلاق را تا ۶۰ درصد افزایش دهد. این تحقیق، نتایج یکسانی برای تمرینات داخل و خارج یافته و این تقویت خلاقانه بعد از پیاده‌روی ادامه داشته است.

خواب آسوده

داشتن یک خواب خوب شبانه یکی از مهمترین کار‌هایی است که می‌توانید برای سلامتی خود انجام دهید. اما گاهی اوقات گفتن این کار آسان‌تر از انجام است. یک پیاده‌روی سریع ممکن است تمام آن چیزی باشد که شما نیاز دارید. به گفته بنیاد خواب، محققان دریافته‌اند افرادی که به طور منظم ورزش می‌کنند، از جمله پیاده‌روی، زودتر می‌خوابند، طولانی‌تر می‌خوابند و خواب با کیفیت بهتری حتی نسبت به افرادی که ورزش‌های شدید انجام می‌دهند، دارند.

ممانعت از فرار مغز‌ها

پیاده‌روی برای مغز شما نیز مفید است. محققان در دانشگاه نیو مکزیکو هایلندز کشف کردند که هنگام راه رفتن، ضربه پای شما بر روی زمین امواج فشار را از طریق شریان‌ها افزایش می‌دهد و جریان خون به مغز را تقویت می‌کند. پیاده‌روی در کاهش خطر ابتلا به بیماری‌های شناختی مانند آلزایمر و انواع دیگر زوال عقل نقش دارد.

ذخیره پول

تناسب اندام می‌تواند گران باشد! صرف هزینه برای عضویت در سالن ورزشی، تجهیزات ورزشی در خانه، لباس‌های تمرینی چندان کم نیست. اما شما برای پیاده‌روی به هیچ چیز احتیاج ندارید - حتی تهیه کفش نیز اختیاری است!

ترمیم استخوان‌های شکاف خورده

تراکم استخوان ممکن است یکی از مهیج‌ترین مزایای پیاده‌روی نباشد، اما یکی از مهمترین آنهاست. افرادی که استخوان‌های قوی‌تری دارند، از پوکی استخوان و همه مشکلاتی که با آن روبرو می‌شوند مانند شکستگی، از کارافتادگی و کوچک شدن ستون فقرات جلوگیری می‌کنند. انجمن سلامت استخوان آمریکا می‌گوید: بهترین راه برای داشتن استخوان‌های قوی و سالم دویدن، انجام حرکات موزون و پیاده‌روی است.

گذران وقت با عزیزان

پیاده‌روی می‌تواند فرصتی عالی برای برقراری ارتباط با دوستان و خانواده، به دور از وسایل الکترونیکی را فراهم کند. وقتی شما مزایای پیاده‌روی خود را به خانواده نشان دهید، آن‌ها نیز تشویق می‌شوند که همراه شوند.

بینایی قوی‌تر

پیاده‌روی روزانه به شما کمک می‌کند تا با افزایش سن از بینایی خود محافظت کنید. طبق یک مطالعه منتشر شده در مجله علوم اعصاب، محققان دریافتند افرادی که فعالیت هوازی منظم دارند، کره چشم سالم‌تری دارند و کمتر دچار مشکلاتی مانند تحلیل رفتن شبکیه و از دست دادن بینایی مربوط به سن می‌شوند.

   
  

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
آدرس وب:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
 آخرین اخبار
  سرما تا دوشنبه هفته آینده مهمان ایران است
  مالیات بر حقوق‌ها در سال آینده چقدر است؟
  آموزش حضوری اختیاری است
  افزایش حقوق و مزایای کارکنان دولت در سال آینده
  آغاز مصرف واکسن ایرانی کرونا از بهار ۱۴۰۰
  میزان افزایش حقوق کارمندان مشخص شد
  تلویزیون آخر هفته چه فیلم‌هایی پخش می‌کند؟
  آغاز دریافت الکترونیکی عوارض آزادراهی با برچسب هوشمند
  واردات واکسن برای گروه‌های در معرض خطر
  تراکنش بدون کد شهاب در ساتنا برگشت می‌خورد
  پایین‌ترین نرخ تورم ماهانه در سال ۹۹
  پیشنهاد افزایش ساعت آغاز محدودیت تردد به ۲۳
  افزایش ۲۲.۵درصدی مصرف گاز در کشور
  واکسیناسیون گروه‌های پرخطر باید سریع‌تر آغاز شود
  مراقب کلاهبرداری در قالب حراج های اینترنتی باشید
  کشف ۱۲۴ کیلوگرم حشیش در خوزستان
  افزایش ۲ برابری بستری‌های کرونا در خوزستان
  اعمال محدودیت‌های مالیاتی برای دریافت کارتخوان از امروز
  فرصت ۴ روزه استخراج‌کنندگان رمز ارز برای ثبت قانونی دستگاه‌های ماینینگ
  ۲ عنصر فرهنگی دزفول ثبت ملی شدند
  زمان ثبت‌نام کنکور ۱۴۰۰ اعلام شد
  تولید ماهانه ۱۰میلیون دوز واکسن از اردیبهشت
  آغاز واکسیناسیونِ کرونا در ایران قبل از ۲۲ بهمن
  آغاز آزمایش بالینی فاز ۲ واکسن کرونای ایران و کوبا
  جزئیات جدید ثبت تلفن همراه مسافران
  محرومان واکسن کرونا را رایگان دریافت می‌کنند
  رتبه جهانی پرسپولیس در رنکینگ ۲۰۲۱ باشگاه‌ها
  دستورات مهم روحانی به شورای عالی بورس
  هشدار پلیس به متقاضیان پیش خرید مسکن
  جزئیات استخدام نیرو در وزارت بهداشت اعلام شد
  جزئیات عیدی سال ۱۴۰۰ کارمندان و کارگران
  روحانی: هفته‌های آینده واکسیناسیون آغاز می‌شود
  سهمیه بنزین امشب واریز می شود
  ایمنی بدن درمقابل کروناویرس حداقل تا ۸ ماه دوام دارد
  سفرهای نوروزی محدود می‌شود؟
  انهدام باند جعل اسناد زمین در اهواز
  مصوبه کمیسیون تلفیق برای وام ازدواج ۲۰۰میلیونی
  آخرین خبرها از برگزاری نمایشگاه مجازی کتاب
  جمع‌آوری ۱۲۵ دستگاه استخراج بیت کوین در اهواز
  آغاز تکمیل ظرفیت آزمون دکتری وزارت بهداشت از امروز
  قرعه‌کشی لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۲۱ هفته آینده
  دانش‌آموزان کدام مقاطع در مدرسه حضور می‌یابند؟
  امکان برگزاری مجازی کنکور سراسری وجود دارد؟
  نحوه استخدام معلمان حق‌التدریسی اعلام شد
  پنجشنبه، افتتاح یکی از بزرگترین پالایشگاه‌های گاز خاورمیانه در بهبهان
  مردم درمصرف گاز صرفه جویی کنند
  کدام کارگران عیدی کامل نمی‌گیرند؟
  تزریق واکسن ایرانی به ۳ داوطلب دیگر انجام شد
  پخش ادامه «عصر جدید» از اوایل بهمن ماه
  آغاز بخشودگی جرایم بیمه شخص ثالث از چهارشنبه
  یارانه نقدی ۱۴۰۰ در دو سقف پرداخت می‌شود
  فراخوان مشمولان اعزامی پایه خدمتی بهمن ۹۹
  قیمت خودرو باز هم کاهش یافت
  بازگشایی مدارس به معنای واقعی کلمه وجود ندارد
  احتمال افزایش وام ازدواج تا سقف ۲۰۰ میلیون تومان
  افزایش سقف وام خرید مسکن در دستور کار نیست
  اتصال ۱۲۰ هزار کارتخوان فاقد پرونده مالیاتی قطع شد
  پیشنهاد خروج به سهامداران داده نمی‌شود
  طرح جاماندگان سهام عدالت در کدام مرحله قرار دارد؟
  آغاز معاملات خرما از سه شنبه در بورس کالا
  دسترسی کلانشهرها به بنزین یورو ۴ فراهم شد
  انجام اولین عمل پیوند قلب جنوب غرب کشور در اهواز
  مهلت تکمیل موجودی کارگران برای مسکن ملی
  نحوه برگزاری امتحانات پایان ترم تغییر نمی‌کند
  آخرین وضعیت تولید ۳ واکسن ایرانی کرونا اعلام شد
  ادامه آخرین اخبار
 
 
 
::  صفحه اصلی ::  تماس با ما ::  پیوندها ::  نسخه موبایل ::  RSS ::  نسخه تلکس ::  نسخه تلکس
دیار کارون شروع فعالیت 1390 با مجوز رسمی از وزارت ارشاد
info@deyarkaroon.ir
پشتیبانی توسط: خبرافزار