صفحه اول     درباره ما     پیوندها  
دوشنبه، 23 فروردین 1400 - 00:07   
  تازه ترین ها:  
 پربیننده ترین اخبار
  هوای اهواز و کارون در شرایط بسیار ناسالم
  نامه AFC به فدراسیون‌های عضو در خصوص محرومان تیم‌ها در لیگ قهرمانان
  قضاوت داور سه‌ستاره ایران در قهرمانی بوکس آسیا
  بازوی تحول در حوزه عمران کلانشهر اهواز، شهروندان هستند
  کام شیرین کارکنان فولاد اکسین خوزستان از سودآوری شرکت
  ادامه اکران نوروز به رمضان کشیده شد
  تکذیب وجود مواد سمی در ماسک‌های جراحی
  بسته معیشتی ماه رمضان برای ۶۰ میلیون نفر
  جریمه خودروهای فاقد معاینه فنی از اردیبهشت در اهواز
  ابلاغ وضعیت ساماندهی مراکز آموزش عالی تا ۲ ماه آینده
  انتصابی برای توسعه صنعت فولاد خوزستان
 
 تبلیغ
اینجا محل تبلیغات شماست

قرعه کشی جایزه بزرگ همراه اول

عملکرد فولاد اکسین خوزستان در سال 1398

پذیرای ایده های نوین سرمایه گذاری در اهواز هستیم

- اندازه متن: + -  کد خبر: 57077صفحه نخست » تغذیه و سلامتیچهارشنبه، 18 فروردین 1400 - 17:59
۲۰ خوراکی برای جلوگیری از ریزش مو
  

برترین‌ها: یکی از دغدغه‌های برخی از افراد، به‌خصوص آقایان، نگرانی از ریزش مو می‌باشد. گاهی ریزش مو ریشه‌ی ارثی دارد و در این موارد خیلی کار خاصی نمی‌توان انجام داد. اما اگر ریزش مو دلیل ارثی نداشته باشد، گاهی به دلیل کمبود برخی مواد غذایی در بدن اتفاق می‌افتد. جالب است بدانید بسیاری از خوراکی‌ها می‌توانند در جلوگیری از ریزش مو موثر باشند. در ادامه تعدادی از آن‌ها را معرفی خواهیم کرد. با ما همراه باشید.

خوراکی‌هایی برای جلوگیری از ریزش مو

۱. لوبیا‌ها

لوبیا برای مو‌ها مفید است. بنشن‌ها، مثل عدس نیز برای مو‌ها ضروری هستند و حتماً باید در برنامه غذایی گنجانده شوند؛ زیرا نه تنها به رشد بیشتر مو‌ها کمک می‌کنند، بلکه سرشار از آهن، روی و بیوتین می‌باشند. کمبود بیوتین در بدن باعث شکنندگی مو‌ها می‌شود.

۲. صدف خوراکی

روی یا همان زینک، یک ماده معدنی بسیار مهم در سلامت کلی بدن است. اگر این ماده را به میزان کافی دریافت نکنید؛ ممکن است که دچار ریزش مو شوید. حتی در مواردی مژه‌ها نیز ریزش را تجربه می‌کنند. روی، سلول‌های مسئول ساخت مو را وادار میکند که کار خود را به درستی انجام دهند.

۳. اسفناج

در برخی موارد، کمبود مواد معدنی علت فقدان مو است. مهم است بدانید کمبود چیزی در رژیم غذایی ندارید که منجر به ریزش مو شود. اسفناج غنی از آهن است و حاوی سبوم است که به عنوان نرم کننده طبیعی مو عمل می‌کند. رنگ سبز برگ‌ها نیز حاوی اسید‌های چرب امگا ۳، منیزیم، پتاسیم، کلسیم و آهن دارد. همه به حفظ مو، درخشندگی کمک می‌کند.

 

۴. جو دو سر

جو دو سر حاوی مقادیر زیادی از یک فیبر محلول به نام بتاگلوکان است. طبق نتایج به دست آمده؛ ریزش مو در آقایان و خانم‌ها با مقاومت بدن به انسولین ارتباط دارد. جو دوسر به دلیل غلظت بالای فیبر‌های محلول، حساسیت بدن را به انسولین افزایش داده و در نتیجه از روند افزایشی ریزش مو جلوگیری می‌کند.

۵. تخم آفتاب گردان

دانه‌های سویا غنی از ویتامین ب ۵ (موسوم به اسیدپانتوتنیک) هستند که به جریان خون در پوست سر و رشد مو کمک می‌کند. تنها یک اونس از دانه‌ها حدود ۲۰ درصد ویتامین را تامین می‌کند.

۶. تخم مرغ

تخم مرغ حاوی نوعی ویتامین B به نام بیوتین است. این ویتامین به رشد مو و تقویت ناخن‌های شکسته کمک می‌کند. طبق مطالعه ژورنال بین المللی تریکولوژی، از بین کسانی که این مشکل را تجربه کرده اند؛ ۳۶% از آن‌ها دچار کمبود بیوتین هستند. به همین جهت باید بدانید که کمبود این ماده در بدن، روند ریزش مو را افزایش می‌دهد.

 

۷. سالمون

امگا ۳ به شما امکان رشد مو را می‌دهد و آن را درخشان و پر نگه می‌دارد. امگا ۳ ضد التهاب است. اگر التهاب دارید و باعث ریزش مو می‌شود، آن‌ها می‌توانند کمک کنند. بهتر است امگا ۳ از منابع طبیعی مانند ماهی سالمون و ماهی آب سرد مانند ماهی ساردین و ماهی خال باشد.

۸. گوشت گاو کم چرب

مطالعات نشان داده است که بدن آهن موجود در منابع حیوانی را ۳ برابر بیشتر از آهن گیاهی جذب می‌کند؛ بنابراین گوشت گاو یک گزینه مناسب جهت تامین این میزان آهن است. به همین جهت بهتر است که هر هفته دو بار از گوشت گاو استفاده کنید.

۹. مرغ

یک نوع اسید‌های چرب اشباع نشده، اسید‌های چرب امگا ۶ که به عنوان اسید آراکیدونیک شناخته می‌شود که رشد مو را تحریک می‌کند و آن را ضخیم و سالم می‌سازد. طبق نظرسنجی بهداشت و بررسی تغذیه مرغ منبع اصلی جذب در آمریکا است.

 

۱۰. ماست یونانی

دو ماده معدنی دیگر به نام سلنیوم و ید نیز با رشد مو‌ها در ارتباط هستند و کمبود هر یک از آن ها، عملکرد غده تیروئید را مختل کرده و باعث ریزش مو می‌شود. جهت اینکه این دو ماده معدنی به طور مداوم تامین شود؛ بهتر است که از ماست یونانی در صبحانه یا میان وعده بعد از تمرین استفاده کنید.

۱۱. فلفل دلمه‌ای قرمز

ویتامین ث از شکننده شدن مو جلوگیری می‌کند. محققان یک مکمل خوراکی حاوی ویتامین ث را به افرادی با مو‌های کم پشت دادند. آن‌ها دریافتند که مکمل رشد موی قابل توجه با نازک شدن موی موقت را ترویج می‌کند، اگرچه ما اغلب به پرتقال به عنوان بهترین منبع ویتامین ث فکر می‌کنیم، تنها نیمی از فلفل دلمه‌ای قرمز متوسط، ۱۵۸ درصد ویتامین ث دارند.

۱۲. آجیل

آجیل باعث درخشندگی و ضخامت بیشتر مو‌ها می‌شود و سرشار از سلنیوم است. (سلنیوم نوعی ماده معدنی مهم برای سلامت پوست سر است). گردو حاوی آلفالینولینک می‌باشد و به خاطر داشتن اسید‌های چرب امگا ۳، برای موها بسیار مفید است.

۱۳. انواع توت‌ها

خانواده توت‌ها شامل توت فرنگی، شاه توت، تمشک و بلوبری همه حاوی ویتامین C هستند. ویتامین C یک آنتی اکسیدان قوی برای مقابله بدن با رادیکال‌های آزاد هست و میتواند به ریشه مو برای مقابله با رادیکال‌های آسیب زننده کمک فراوانی بکند.

درضمن ویتامین سی با کمک به جذب آهن نیز باعث کمک به سلامت مو‌ها میشود. جالب است بدانید توت فرنگی حاوی مقادیر زیادی ویتامین C هست بطوریکه در یک فنجان توت فرنگی که وزنی حدود ۱۵۰ گرم داره، ۱.۵ برابر نیاز یک روز بدن شما ویتامین C وجود دارد!

 

۱۴. هالیبوت

علاوه بر آهن، یکی دیگر از مواد معدنی مهم، منیزیم است. وقتی بدن کمبود منیزیم دارد، می‌تواند منجر به غلظت بالاتری از کلسیم شود که ممکن است منجر به سطوح بالاتر انسولین شود سطح بالا انسولین ممکن است باعث ریزش مو شود. هالیبوت به اندازه چندین نوع دیگر از ماهی‌ها، منیزیم فراوانی دارد.

۱۵. هویج

هویج تنها برای چشم مفید نیست ویتامین آ موجود در آن ماده مغذی سر را تامین می‌کند یک پوست سر سالم مو‌های درخشان، نرم، مرطوب و قوی دارد.

۱۶. آلو

اگر موهایتان دچار خشکی، نازکی، کدری و ریزش شود کمبود آهن یکی از علل آن است، اما آلو یکی از منابع غنی آهن است.

۱۷. لوبیا سبز

لوبیا سبز غنی از آنتی اکسیدان نیست و ویتامین خاصی ندارد، اما حاوی ویتامین‌ها به اندازه است مثل:روی، آهن، ویتامین گروه ب برای حفظ سلامت مو مفید است.

 

۱۸. محصولات لبنی کم‌چرب

محصولات لبنی را به هر شکلی که می‌توانید (ماست، پنیر، شیر و ...) مصرف کنید. برای گرفتن نتیجه بهتر می‌توانید چند قاشق بذر کتان و گردو هم اضافه نمایید تا اسید‌های چرب امگا ۳ و روی نیز به خواص آن‌ها اضافه شود.

۱۹. عدس

موادی مانند پروتئین، آهن، روی، بیوتین و اسیدفولیک به وفور در عدس یافت می‌شود. بدن جهت اینکه سلامت گلبول‌های قرمز خود را دوباره به دست آورد؛ به اسیدفولیک نیاز دارد. با ترمیم و تولید گلبول‌های سالم بیشتر، تامین اکسیژن پوست سر و مو‌ها بهتر شکل می‌گیرد و در نتیجه ریزش مو متوقف خواهد شد.

۲۰. گیاه کینوآ و دانه‌های آن

ریزش طبیعی مو قابل جلوگیری نیست. هر فرد به طور میانگین در هر روز حدود ۵۰ تا ۱۰۰ عدد تار مو از دست می‌دهد. چنانچه پروتئین کافی مصرف نکنید، بدن نمی‌تواند تعداد تار مویی را که روزانه به طور طبیعی از دست می‌دهید جایگزین کند. افرادی که به رژیم گیاهخواری علاقه‌مند هستند می‌توانند به‌جای مرغ از سایر منابعِ حاوی پروتئین نظیر گیاه کینوآ استفاده کنند.

   
  

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
آدرس وب:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
 آخرین اخبار
  آغاز پیش‌فروش پروازهای انگلستان
  جریمه مالیاتی برای متخلفان سود بانکی
  مشاغل باید از اردیبهشت برای نصب کارتخوان اقدام کنند
  نیاز بازار خوزستان به روزانه ۳۷۰ تن مرغ کشتار روز
  کشف زمین‌خواری ۵ هزار میلیاردی در اهواز
  ادامه توقف فعالیت ناوگان سازمان اتوبوسرانی اهواز در شرایط قرمز
  مشاغل باید از اردیبهشت برای نصب کارتخوان اقدام کنند
  سهمیه های المپیک ایران به عدد ۵۸ رسید
  اکران رمضان ۱۴۰۰ بدون فیلم جدید
  قیمت زولبیا و بامیه مشخص شد
  هزینه پیامک بانک‌ها ۳۰هزار تومان می‌شود
  مراکز مجاز استخراج رمز ارز تخفیف می‌گیرند
  دومین مرحله سود سهام عدالت چه زمانی پرداخت می‌شود؟
  کاهش ۲۰ هزار تومانی قیمت سکه
  شاخص بورس باز هم منفی ماند
  وزیر راه: سفر به ۳۹ کشور ممنوع است
  اجرای طرح سردار سلیمانی با تمام توان ادامه دارد
  تجهیز ۴۰۰ روستای خوزستان به پوشش تلفن و دیتا
  ۵۸۶ پروژه برق رسانی در خوزستان اجرا شد
  انتصابی برای توسعه صنعت فولاد خوزستان
  افزایش ۱۰۰درصدی قیمت مرغ ثبت شد
  روز اول ماه رمضان مشخص شد
  کام شیرین کارکنان فولاد اکسین خوزستان از سودآوری شرکت
  خوزستان با ۱۶ شهرستان قرمز کرونایی در وضعیت مطلوبی نیست
  برگزاری آیین‌ شب قدر در خوزستان براساس مصوبات ستاد ملی کرونا خواهد بود
  مراکز ۱۶ ساعته بندر ماهشهر سه نوبته شد
  افتتاح ۲ طرح اقامتی در بخش گردشگری دزفول
  ابلاغ وضعیت ساماندهی مراکز آموزش عالی تا ۲ ماه آینده
  تمدید مهلت تسویه بدهی بدهکاران شبکه بانکی
  احتمال افزایش دوباره قیمت مرغ، قوت گرفت
  عراقچی: در حال تهیه فهرست لغو تحریم‌ها هستیم
  برگزاری کلیه آزمون‌های بین المللی لغو شد
  حذف ۴صفر از پول ملی در ایستگاه آخر
  بازوی تحول در حوزه عمران کلانشهر اهواز، شهروندان هستند
  قضاوت داور سه‌ستاره ایران در قهرمانی بوکس آسیا
  نامه AFC به فدراسیون‌های عضو در خصوص محرومان تیم‌ها در لیگ قهرمانان
  هوای اهواز و کارون در شرایط بسیار ناسالم
  اطلاعیه تأمین اجتماعی درباره مرحله دوم متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان
  صندوق ذخیره فرهنگیان در بورس عرضه می‌شود
  جریمه خودروهای فاقد معاینه فنی از اردیبهشت در اهواز
  بسته معیشتی ماه رمضان برای ۶۰ میلیون نفر
  تکذیب وجود مواد سمی در ماسک‌های جراحی
  فعالیت «دفاتر اسناد رسمی» زوج و فرد شد
  ادامه اکران نوروز به رمضان کشیده شد
  افزایش ۷۷درصدی حقوق ‎بازنشستگان در سال ۹۹
  افت قیمت دلار در کانال ۲۴ هزار تومانی
  ماسک های آبی مواد سمی و سرطانزا ندارند
  افزایش ۳.۸ درصدی مصرف انرژی خوزستان در سال گذشته
  راه‌اندازی موسسه‌های اجاره‌داری حرفه‌ای با هدف تنظیم بازار اجاره
  احتمال کاهش نرخ گوشت گوسفند در ماه مبارک رمضان
  آغاز ثبت‌نام آزمون ورودی دبیرستان‌های نمونه دولتی
  اعتبار۵۰هزار میلیارد ریالی برای خرید تضمینی گندم در خوزستان
  رؤیت‌پذیری هلال ماه رمضان ۱۴۴۲ در شامگاه ۲۴ فروردین
  وزیر بهداشت طرح "تزریق زودهنگام داروهای ضدویروسی" را تایید کرد
  هیچ دستور قضایی برای فیلتر «کلاب‌هاوس» صادر نشده است
  بنیاد مستضعفان اجاره‌ بهای فروردین املاک تجاری را دریافت نمی‌کند
  ماسک دولایه ۹۱ درصد از انتقال کرونا جلوگیری می‌کند
  یک سوم بهبودیافتگان کرونا با اختلالات عصبی مواجه می‌شوند
  فردا، آغاز سفارش اینترنتی کتب درسی
  آغاز محدودیت‌های ۱۰ روزه کرونایی در خوزستان
  تغییر مقررات سربازی نیاز به کارشناسی دارد
  دستور بررسی مجدد محاسبات احکام جدید مستمری بگیران سایر سطوح
  اعمال محدودیت‌های کرونایی ۱۰ روزه بر اساس رنگ‌بندی شهرها
  از روزهای آینده باید منتظر افزایش موارد بستری باشیم
  هشدار نارنجی هواشناسی خوزستان نسبت به وقوع گرد و غبار
  ادامه آخرین اخبار
 
 
 
::  صفحه اصلی ::  تماس با ما ::  پیوندها ::  نسخه موبایل ::  RSS ::  نسخه تلکس ::  نسخه تلکس
دیار کارون شروع فعالیت 1390 با مجوز رسمی از وزارت ارشاد
info@deyarkaroon.ir
پشتیبانی توسط: خبرافزار