صفحه اول     درباره ما     پیوندها  
جمعه، 8 مرداد 1400 - 14:33   
  تازه ترین ها:  
 پربیننده ترین اخبار
  ورود محموله دوم واکسن آسترازنکای ژاپن به ایران
  نجات بحران بی آبی با بهره برداری ازانرژی منابع طبیعی
  پزشکان ‌مردم دشت آزادگان را رایگان ویزیت کردند‌
  ۳ پروژه ملی صید و بنادر ماهیگیری در خوزستان در دست اجرا است
  نیروهای جهادی ‌از سراسر ایران ‌‌برای خدمت‌رسانی به خوزستان آمد‌ند
  افزایش ۱۰۰ درصدی میزان مراجعه مبتلایان به بیمارستان های خوزستان
  تهیه و توزیع پنج هزار بسته غذایی در بین خانواده های نیازمند اهواز
  ۲۴ سری جهیزیه به زوج های تحت پوشش کمیته امداد شوشتر اهدا شد
  جسد مرد غرق شده اهل عقیلی گتوند در شوشتر پیدا شد
  خسارت دامداران خوزستان ظرف ۲ هفته آینده به حساب آنان واریزمی‌شود
  جزییات توزیع خوراک دام در خوزستان
 
 تبلیغ
اینجا محل تبلیغات شماست

قرعه کشی جایزه بزرگ همراه اول


روزنامه چشم انداز روشن

- اندازه متن: + -  کد خبر: 60642صفحه نخست » اخبار ورزشیپنجشنبه، 31 تیر 1400 - 08:56
روش‌های کنترل خشم و عصبانیت با ورزش
  

برترین‌ها: هیچ یک از ما نمی‌تواند ادعا کند که تا به حال عصبانی نشده است. احساس خشم و عصبانیت مانند هر احساس دیگری طبیعی است، ولی هنگامی که کنترل آن از دست برود، می‎‏تواند مشکلاتی را ایجاد کند؛ مشکلاتی در محل کار، ارتباطات فردی و زندگی. ولی راهکار آن چیست؟ با ما همراه باشید.

 

عصبانیت می‌تواند این حس را در شما ایجاد کند که تحت تأثیر یک حس غیر قابل پیش‎بینی و قدرتمند قرار دارید که به شما اجازه می‌دهد هرکاری بکنید! به ورزش کردن بپردازید. فعالیت جسمی به شما یاری می‌دهد که عصبانیت کوتاه مدتی دارا باشید. با بیشتر شدن توان جسمی قدرت کنترل کردن شما، بر مدیریت کردن شما بر عصبانیت افزایش پیدا خواهد کرد.

کنترل عصبانیت با ورزش می‌تواند شامل مراحلی مانند تمرین‌های فیزیکی، تمرین‌های روحی یا حرکات یوگا باشد. ورزش‌هایی مانند بوکس، وزنه برداری و دویدن در محیط‌های باز هم می‌توانند در کاهش استرس، خشم و عصبانیت تاثیرگذار باشند. پس توجه به آن و ارائه راهکار‌های کاربردی بسیار اهمیت دارد.

تمرینات فیزیکی

تمرینات و ورزش‌های فیزیکی یکی از موثر‌ترین روش‌ها برای کاهش استرس و خشم است. تمرینات فیزیکی به شما کمک می‌کند که در هنگام استرس و خشم به راحتی خود را به آرامش مورد نظر برسانید. علاوه بر این، تمرینات فیزیکی باعث می‌شوند که در بدن شما به مقدار بسیار زیادی اندورفین آزاد شود که باعث افزایش شادی و از بین رفتن استرس خواهد شد. اگر بار بعدی احساس ناراحتی و استرس به شما دست داد، کمی پیاده روی کنید. از این رو ورزش‌های هوازی، تمرینات ایزومتریک و دویدن یا راه رفتن طولانی مدت، کمک زیادی به رفع خشم و عصبانیت می‌کند. درگیر شدن در یکی از رشته‌های ورزشی زیر به کاهش خشم، استرس و عصبانیت کمک زیادی می‌کند:

بوکس

ضربه زدن به کیسه بوکس سبب سوختن کالری زیادی می‌شود و برای عصبانیت خوب است. توصیه می‌شود که به کیسه بوکس ۶ تا ۱۰ بار برای خارج شدن در انرژی منفی ضربه بزنید.

 

کار با دمبل

وزنه زدن کمک می‌کند تا ارامش و افسردگی را کاهش دهد. سعی کنید کمر خویش را مستقیم در حین انجام وزنه نگه دارید. کاهش عضلات شکمی. وزنه را در سه تا چهار مجموعه با ۶ تا ۸ تکرار افزایش دهید.

استفاده از توپ پزشکی

توپ پزشکی را با عضلات انقباض و کمر صاف بکشید. توپ را بالا ببرید و بر زمین محکم بکوبید. مواظب باشید توپ را به صورت خود نزنید. بهتر است ۱۰ تا ۲۰ بار در سه تا چهار مجموعه قرار دهید.

دویدن بر روی شیب

شما بعد از دویدن روحیه بهتری خواهید داشت. شما می‌توانید بر روی تردمیل بدوید. به سرعت بدوید. شما می‌توانید ۶۰ تا ۶۰ ثانیه در کوتاه مدت و با وقفه این کار را اجرا کنید.


تمرینات روحی

تمرینات روحی یک تکنینک ذهنی می‌باشد که به راحتی می‌تواند احساسات خشن و استرس زای شما را مهار کند. این تکنیک به شما کمک می‌کند که نگرش خود را در مورد موقعیت‌های کنونی تغییر دهید و وضعیت خود را بهتر کنید، خواهید دید که با این تکنینک می‌توانید افق‌های روشنی را در زندگی به روی خود باز کنید.

 

احساسات و عواطف منفی خود را که در طول دو روز گذشته به شما سرایت کرده‌اند، یادداشت کنید. در هر لحظه که احساس بدی داشتید، آن احساس را یادداشت نمایید. در پایان این دو روز افکار خود را بررسی کنید و ببنید که در رشته افکار شما پیام‌های مشخصی وجود دارد و خلاصه اینکه بررسی کنید که آیا افکار شما روی یک موضوع خاص متمرکز شده است یا نه. شاید یک نیازی را در خود حس کنید که قبلا احساس نکرده‌اید. یکی از فکر‌های منفی خود را یادداشت کنید و خوب و یا بد بودن آن فکر را برای خودتان تحلیل کنید. برای مثال در برگه‌ی خود نوشته‌اید: “از همه‌ی آدم‌ها متنفرم” “همه من را مسخره می‌کنند” اگر افکار منفی خود را به همین روش یادداشت نمایید خیلی خوب است. این تکنیک به شما کمک می‌کند تا در هنگام مراجعه به روانشناس، بتوانید بهترین استفاده‌ی ممکن را از توصیه‌های او ببرید.


یوگا

یکی دیگر از راه‌های کنترل عصبانیت با ورزش انجام حرکات ساده‌ی یوگا است؛ بطوری که یوگا را یکی از بهترین ورزش‌های موجود برای ایجاد آرامش ذهنی و کنترل عصبانیت می‌دانند. این ورزش نوعی تمرین جسمی روانی است که هر فردی با هر سن یا جنسیتی می‌تواند آن را تمرین کند. تاثیر مثبت یوگا بر کنترل عصبانیت اثبات شده است، طوری که چند حرکت ساده یوگا به راحتی می‌توانند وضعیت ذهنی فرد را تغییر دهند.

 

برای کنترل عصبانیت حداقل لازم است این سه ژست یوگا را تمرین کنید:

۱. ژست چرخش خوابیده

اگر پس از بیدار شدن در رختخواب روز خود را با احساس ناراحتی و خشم بی مورد آغاز کردید، می‌توانید این نرمش یوگا را حتی در حالت خوابیده در رختخواب انجام داده تا خشم پنهان خود را از بین ببرید.

قدم اول: به پشت بر روی کمر بخوابید، زانو‌های خود را به سمت قفسه سینه بالا بیاورید. دست‌ها را در بالا و کنار سر نگه دارید.

قدم دوم: به آرامی پا‌های خود را به سمت کنار بدن بر روی زمین پایین بیاورید. اگر نزدیک کردن پا‌ها به زمین برای شما سخت است، یک بالشت در زیر زانو‌های خود بگذارید.

قدم سوم: پا‌ها را در این حالت در کنار بدن به مدت ۱ دقیقه نگه دارید و عمیق نفس بکشید، سپس این روال را برای سمت دیگر بدن تکرار کنید.

۲. ژست قوس رو به بالا

با انجام این تمرین یوگا چرخش خون بدن را به سمت مغز افزایش داده و مشاغل و استرس‌های ذهنی خود را از بین ببرید.

قدم اول: یک بالشت یا شی ایستا (به ارتفاع ۴ تا ۷ اینچ) بر روی زمین بگذارید.

قدم دوم: یک قوس در بدن خود ایجاد کنید. یک فاصله راحت بین پا‌ها و دست‌ها پیدا کنید، طوری که سر به راحتی بر روی بالشت یا شی ایستا قرار بگیرد.

قدم سوم: سر خود را بر روی بالشت گذاشته (تن‌ها وزن سر نه تمام بدن!) و نفس خود را ۳۰ ثانیه نگه داشته و بیرون دهید و این تمرین را به مدت ۲ دقیقه اجرا کنید.

۳. ژست خورشید نشسته

با تمرین مداوم این حرکت انرژی بخش و ایجاد تناوب بین تنفس‌های عمیق تا حد زیادی خشم، استرس و اضطراب خود را نابود کنید.

قدم اول: تمرین را با یک نشستن ساده و راحت بر روی زمین آغاز کنید.

قدم دوم: دست‌های خود را به آرامی بالا برده و در عین حال هوای تازه را به درون شش‌های خود وارد کنید. همزمان با پایین آوردن دست‌ها هوای داخل شش‌ها را بیرون دهید.

قدم سوم: این حرکت یوگا را ۱ تا ۳ دقیقه تمرین کنید.


بیاموزید که عصبانیت را کنترل کنید و بهتر زندگی کنید

همیشه موقعیت‌هایی پیش می‌آید که ما را عصبانی کند، اما ما نمی‌توانیم در برابر همه آن‌ها واکنش تهاجمی یا خصمانه‌ای نشان دهیم. برای کنترل خشم، باید ذهنیت آگاهی را در پیش بگیرید. همه چیز را در منظر خود قرار دهید و آنچه مضر است را کنار بگذارید.

به طور خلاصه، ورزش یک درمان عالی برای پریشانی روحی و حسی است. مزایای آن را سریعاً متوجه خواهید شد، زیرا این مزایا درست پس از اتمام تمرین شروع می‌شوند. این تاثیرات با انجام ورزش‌های ساده و کاربردی مانند حلقه یا هولاهوپ نیز موثر است.

   
  

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
آدرس وب:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
 آخرین اخبار
  کاخ سفید: زمان دور هفتم مذاکرات مشخص نشده است
  «واکسیناسیون معلمان» مقدمه بازگشایی مدارس
  افزایش دو برابری افسردگی در مبتلایان به کووید طولانی
  دستگیری قاچاقچیان درختان پارک ملی دز
  وضعیت تامین واکسن در کشور
  اولین سریال تهمینه میلانی پروانه ساخت گرفت
  زلزله ۴.۳ ریشتری بندرگناوه را لرزاند
  جزئیات واکسیناسیون گروه‌های شغلی و دیابتی‌ها
  ورود محموله دوم واکسن آسترازنکای ژاپن به ایران
  نجات بحران بی آبی با بهره برداری ازانرژی منابع طبیعی
  تقویت آبرسانی به روستاهای شهیون دزفول
  نیروهای جهادی ‌از سراسر ایران ‌‌برای خدمت‌رسانی به خوزستان آمد‌ند
  پزشکان ‌مردم دشت آزادگان را رایگان ویزیت کردند‌
  در کشت پاییزه، توزیع و مدیریت آب در اختیار کشاورزان قرار می‌گیرد
  عادی انگاری مردم و خطر اوج گیری دوباره کرونا
  جنوب غرب خوزستان برای خروج از خطر نیاز به تعطیلی یک هفته ای دارد
  مراجعه ۴۰۰۰ بیمار به بیمارستان‌های خوزستان در شبانه‌روز گذشته
  ۳ پروژه ملی صید و بنادر ماهیگیری در خوزستان در دست اجرا است
  جزییات توزیع خوراک دام در خوزستان
  پیش‌بینی خشکسالی و ترسالی چقدر درست است؟
  آغاز واکسیناسیون پلیس راهور و عوامل انتخابات در اهواز
  جسد مرد غرق شده اهل عقیلی گتوند در شوشتر پیدا شد
  خسارت دامداران خوزستان ظرف ۲ هفته آینده به حساب آنان واریزمی‌شود
  ۲۴ سری جهیزیه به زوج های تحت پوشش کمیته امداد شوشتر اهدا شد
  ۱۰ هزار غذای گرم در شوشتر طبخ و بین نیازمندان توزیع شد
  نیکوکاران دزفول ۶ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال به نیازمندان اهدا کردند
  حفظ و نگهداری بافت تاریخی دزفول نیازمند مشارکت بیشتر شهرداری است
  ۶۰ گشت راهداری در راه های خوزستان فعال هستند
  تهیه و توزیع پنج هزار بسته غذایی در بین خانواده های نیازمند اهواز
  ظرفیت پذیرش بیماران کرونایی در بیمارستان رازی اهواز تکمیل شد
  افزایش ۱۰۰ درصدی میزان مراجعه مبتلایان به بیمارستان های خوزستان
  آغاز واکسیناسیون نیروهای نظامی انتظامی از هفته آینده
  ۶۲۰ مخزن آب در مناطق کم آب خوزستان نصب شد
  پرداخت ۲ هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال خسارت به کشاورزان و دامداران خوزستانی
  خسارت دامداران خوزستان ظرف ۲ هفته آینده به حساب آنان واریزمی‌شود
  اهتمام مجموعه اجرایی خوزستان بر رفع مشکلات شهرستان های درگیر تنش آبی
  خاموشی با برنامه مشترکین خانگی در کلانشهر اهواز به صفر رسید
  ارسال۳۰۰ تانکر آب توسط سپاه صاحب‌الزمان(عج) اصفهان به خوزستان
  حریق مرگبار منزل مسکونی در اهواز
  فرماندار: مردم و مسئولان در جهت رفع مشکلات دشت آزادگان تلاش کنند
  فرماندار: شهرستان هویزه در فصول سال با چالش آب مواجه است
  ۸۰ کیلوگرم تریاک در دزفول کشف شد
  کشف هفت هزار و ۳۵۰ دستگاه رمزارز غیرمجاز در خوزستان
  کره جنوبی قهرمان سابر تیمی المپیک توکیو شد
  ژاپن و گرجستان طلاهای روز پنجم جودو را کسب کردند
  برنامه مسابقات کشتی المپیک توکیو اعلام شد
  پیشرفت ۹۰ درصدی پروژه احداث کارخانه نمکزدایی وشیرین‌سازی قلعه‌نار
  الزامات ایمنی و سلامت شهروندان، اولویت اصلی تولید و توسعه نفت است
  مرکز تجمیعی واکسیناسیون کرونا در حوزه مقاومت بسیج شهید تندگویان نفت راه‌اندازی شد
  مرزبان: محرومیت لک، سپاهان را خوشحال نمی‌کند
  دو استقلالی با سپاهان توافق کردند؟
  امکان اعمال مجازات چهارگانه علیه پرسپولیس
  فعالیت اتوبوسرانی آبادان پس از ۲ سال از سر گرفته شد
  آغاز پرداخت خسارت خشکسالی به دامداران خوزستانی
  وزارت بهداشت: مدارس باز شود
  ارزیابی عوامل کمبود آب در حوزه کشاورزی خوزستان و راهکارها
  تعداد شهرستان های خوزستان با موافقت هیات وزیران به ۲۹ شهرستان رسید
  افزایش قیمت بلیت به ایستگاه قطار رسید
  ایران به «عمره» بازمی‌گردد؟
  فرماندار:شرایط برای واردات کالای ته‌لنجی به خرمشهر فراهم است
  فرمانده نهاجا: دزفول و اندیمشک محور مقاومت ایران اسلامی هستند
  فرمانده جدید پایگاه چهارم شکاری دزفول معرفی شد
  ۳۳۸ واحد صنفی متخلف در آبادان به تعزیرات حکومتی معرفی شدند
  ۹۲۸ کودک کار در خوزستان از خدمات حمایتی بهزیستی بهره‌مند شدند
  روادید ورود به ایران برای اتباع عراقی فقط برای موارد خاص است
  ادامه آخرین اخبار
 
 
 
::  صفحه اصلی ::  تماس با ما ::  پیوندها ::  نسخه موبایل ::  RSS ::  نسخه تلکس ::  نسخه تلکس
دیار کارون شروع فعالیت 1390 با مجوز رسمی از وزارت ارشاد
info@deyarkaroon.ir
پشتیبانی توسط: خبرافزار