جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۰:۲۷
کد مطلب : 112189
جالب است ۰
مدیر کل امور عشایر استان خوزستان گفت: بارندگی روزهای اخیر موجب قطع برخی مسیرهای دسترسی به عشایر و تلف شدن تعداد محدودی از احشام در خوزستان شد.
سید اسکندر موسوی‌زاده روز جمعه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: اغلب عشایر خوزستان به مناطق ییلاقی کوچ کردند و از استان خارج شدند اما عده ای از عشایر شهرهای دزفول و اندیمشک دچار مشکلاتی شدند.
وی با بیان اینکه جاده‌های عشایری دزفول و اندیمشک بر اثر بارندگی آسیب دیدند ادامه داد: این شرایط به اثاثیه چند خانوار عشایری در منطقه پشمینه‌زار اندیمشک خسارت زد و موجب تلف شدن تعدادی از احشام آنها شد.
مدیرکل امور عشایر استان خوزستان گفت: تکمیل جاده‌های عشایری مورد تاکید است که پس از بارندگی اقدام به بازگشایی خواهد شد.
موسوی‌زاده تصریح کرد: جاده‌های عشایری سردشت دزفول و الوار گرمسیری اندیمشک مسدود شدند و مسیر دسترسی به عشایر آیت مناطق قطع شده که در حال حاضر امکان بازگشایی مسیرها وجود ندارد.
وی با تاکید بر اینکه بازگشایی جاده‌های عشایری پس از پایان بارندگی امکان‌پذیر است ادامه داد: مورد جدی از آسیب به عشایر بر اثر بارندگی گزارش نشده که در صورت اطلاع اقدامات لازم انجام خواهد شد.
مدیرکل امور عشایر خوزستان گفت: بازدید از مناطق عشایری که بیشترین میزان بارندگی را در روزهای اخیر تجربه کردند، همچنان ادامه دارد.
بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی خوزستان، شهر دزفول با مجموع ۱۲۲ میلی متر در روزهای پنجشنبه و جمعه در میان ایستگاه‌های بارانسنجی هواشناسی خوزستان در رتبه نخست استان قرار گرفت.
جمعیت جامعه عشایری که در این فصل در خوزستان ساکن هستند حدود ۴۰ هزار خانوار و ۲۰۰ هزار نفر است.

 
https://deyarkaroon.ir/vdcjo8evhuqevvz.fsfu.html
نام شما
آدرس ايميل شما