پنجشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۸:۵۸
کد مطلب : 112571
جالب است ۰
معاون برنامه‌ریزی و اقتصادی وزیر نیرو با بیان اینکه پیشرفت فیزیکی طرح فاضلاب اهواز از سال ۱۳۷۲ تا ۱۴۰۰ افزون بر ۳۱ درصد پیشرفت فیزیکی داشت که با روی کار آمدن دولت سیزدهم این میزان به ۶۱/۵ درصد رسیده است گفت: پیشرفت ۳۱ درصدی طرح جامع فاضلاب اهواز از ابتدای این دولت تاکنون، نشان دهنده عزم مسئولان ملی و استانی برای تکمیل این طرح است.
 ایرنا، یزدان رضایی روز پنجشنبه در بازدید از ایستگاه پمپاژ فاضلاب اهواز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: پروژه طرح جامع فاضلاب اهواز یکی از مهمترین پروژه های وزارت نیرو در کشور است لذا باید اثر بخشی آن برای مردم نمایان شود.
وی افزود: با افتتاح ایستگاه پمپاژ فاضلاب ملی راه که یکی از بزرگترین و عمیق ترین ایستگاه‌های فاضلاب در کشور است بخشی از فاضلاب شرق اهواز به تصفیه خانه منتقل می‌شود.
معاون برنامه ریزی و اقتصادی وزیر نیرو گفت: پیشرفت فیزیکی طرح فاضلاب اهواز از سال ۱۳۷۲ تا ۱۴۰۰ افزون بر ۳۱ درصد پیشرفت فیزیکی داشت که با روی کار آمدن دولت سیزدهم این میزان به ۶۱/۵ درصد رسیده است.
وی هدف از سفر به خوزستان را بررسی و بازدید از پروژه فاضلاب اهواز، تصفیه خانه‌های آب و فاضلاب آبادان و خرمشهر عنوان کرد و افزود: طرح تصفیه خانه فاضلاب غرب اهواز باید به سرعت اجرایی و وارد مدار بهره برداری شود تا بتوانیم برای تکمیل پروژه فاضلاب در شرق و غرب اهواز هدفمند کار کنیم.
معاون برنامه ریزی و اقتصادی وزیر نیرو عنوان کرد: تامین منابع مالی برای تکمیل طرح جامع فاضلاب شرق اهواز در دستور کار است و طبق برنامه زمان بندی شده باید تا پایان سال این طرح تکمیل شود.
رضایی به استفاده از ظرفیت سرمایه گذاران در پروژه های وزارت نیرو اشاره کرد و گفت: بزرگترین آب شیرین‌کن خوزستان در آبادان با ظرفیت ۲۵ هزار متر مکعب در شبانه روز از طریق سرمایه گذاری بخش خصوصی به زودی وارد مدار بهره‌برداری می شود.
بر اساس این گزارش مسئله فاضلاب شهر اهواز در سال‌های اخیر به عنوان یک دغدغه جدی برای مردم این شهرستان مطرح بوده است. تکمیل نشدن شبکه فاضلاب، فرسودگی و ریزش این شبکه در نقطه‌های مختلف موجب شده تا این شهر مشکلات عدیده ای در بحث فاضلاب داشته باشد و در فصل بارش با توجه به نبود شبکه دفع آب های سطحی با مشکل بالازدگی فاضلاب و آب گرفتگی معابر به صورت بحرانی روبه رو گردد.
این معضل که در سال‌های اخیر به عنوان یکی از چالش‌های جدی استان به شمار می‌رفت با روی کار آمدن دولت سیزدهم به اولویت اول طرح‌های عمرانی دولت در خوزستان تبدیل شد. خوشبختانه با نگاه ویژه‌ای که در این دولت نسبت به حل مشکل فاضلاب در شهر اهواز وجود داشته طرح فاضلاب اهواز اکنون با پیشرفت قابل قبولی همراه است.

 
https://deyarkaroon.ir/vdcefw8zzjh8zni.b9bj.html
نام شما
آدرس ايميل شما