پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۸:۱۷
کد مطلب : 111724
جالب است ۰
رئیس اداره آموزش، ترویج و مشارکت‌های مردمی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان رضوی گفت: توانمندسازی زنان روستایی علاوه بر تأثیر مستقیم بر معیشت خانواده، نقش مهمی در اقتصاد روستا و توسعه جوامع روستایی دارد.
اعظم ملائی در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: کارگاه‌های آموزشی در راستای عمل به منویات مقام معظم رهبری در سال «جهش تولید با مشارکت مردم»، برگزار می‌شود.
وی با بیان اینکه از ابتدای امسال تاکنون تعداد ۶ کارگاه آموزشی توانمندسازی زنان روستایی در شهرهای مختلف برگزار شده است، بیان کرد: زنان در مدیریت پایدار منابع طبیعی نقش بسیار حائز اهمیتی دارند.
ملائی حفظ معیشت روستائیان را در گرو حفاظت از عرصه‌های منابع طبیعی دانست و افزود: زنان روستایی به عنوان پرچم‌داران پیشرفت جامعه، سهم بزرگی در حوزه اقتصاد و خانواده ایفا می‌کنند.
رئیس اداره آموزش، ترویج و مشارکت‌های مردمی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان رضوی در ادامه تاکید کرد: همچنین نقش مشارکت زنان در راستای تحقق اهداف توسعه روستایی را تأثیرگذار دانست و گفت: توانمندسازی زنان روستایی علاوه بر تأثیر مستقیم بر معیشت خانواده، نقش مهمی در اقتصاد روستا و توسعه جوامع روستایی دارد.
ملائی جلب مشارکت زنان روستایی در طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت و حفظ، احیا و توسعه منابع طبیعی را از دیگر اهداف برگزاری این کارگاه‌ها دانست و افزود: زنان به عنوان مربیان نسل آینده و مدیر خانواده می‌توانند منشأ اثر فراوانی در امر حفظ و احیا منابع طبیعی در جامعه باشند.
وی با بیان اینکه در این کارگاه‌ها علاوه بر آموزش چگونگی تولید نهال با استفاده از بذر و قلمه، قلمه و بذر گونه‌های مختلف جنگلی و مرتعی نیز بین حاضرین توزیع می‌شود، اظهار کرد: این کارگاه‌ها با همکاری شورای همیاران طبیعت خراسان رضوی، جمعیت هلال‌احمر، مدیریت هماهنگی ترویج سازمان جهاد کشاورزی و اداره آموزش، ترویج و مشارکت‌های مردمی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان رضوی برگزار می‌شود.
رئیس اداره آموزش، ترویج و مشارکت‌های مردمی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان رضوی خاطرنشان کرد: تمام تلاش خود را به کار گرفته‌ایم تا در راستای عمل به منویات مقام معظم رهبری و تحقق شعار سال ۱۴۰۳، کارگاه‌های توانمندسازی بانوان را در شهرستان‌های مختلف استان با هدف آموزش کاشت نهال‌های گونه‌های مختلف جنگلی و مرتعی بومی هر شهرستان برگزار کنیم و در سال ۱۴۰۳ این برنامه با جدیت پیگیری می‌شود.
وی با بیان اینکه این کارگاه‌ها با حضور بانوان شامل مسئولین خانه‌های هلال روستایی، تسهیلگران بخش کشاورزی، کارآفرینان کمیته امداد و بانوان بسیجی شهرستان‌ها برگزار می‌شود، مشارکت مردم را به‌عنوان پایه و اساس فعالیت‌های بخش منابع طبیعی برشمرد و یکی از سیاست‌های کاری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان رضوی را بها دادن به مشارکت بهره‌برداران و عموم مردم در حفظ، احیاء و توسعه منابع طبیعی دانست.
ملایی در ادامه با اشاره به اینکه زنان نیمی از جمعیت روستاها را تشکیل می‌دهند و به عنوان مدیر خانواده و تربیت کننده فرزندان نقش مهمی در ترویج فرهنگ منابع طبیعی دارند، اظهار کرد: یکی از اهداف برگزاری کارگاه‌های آموزشی توانمندسازی زنان روستایی علاوه بر اشتغال‌زایی، آشنایی خانواده‌ها با گونه‌های بومی روستای خود و نحوه تولید آن‌ها و انتقال این دانش از یک نسل به نسل بعدی است.
رئیس اداره آموزش، ترویج و مشارکت‌های مردمی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان رضوی گفت: توانمندسازی زنان روستایی علاوه بر تأثیر مستقیم بر معیشت خانواده، نقش مهمی در اقتصاد روستا و توسعه جوامع روستایی دارد.

 
https://deyarkaroon.ir/vdcdxf0foyt0f56.2a2y.html
نام شما
آدرس ايميل شما