چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۳:۵۲
کد مطلب : 111920
جالب است ۰
60 نفر از قهرمانان و ملی‌پوشان رشته‌های مختلف ورزشی در قالب کاروان راهیان نور از مناطق عملیاتی جنوب غرب کشور در آبادان و خرمشهر دیدن کردند.
 ایرنا، کاروان راهیان نور جامعه ورزش کشور با حضور جمعی از قهرمانان و ملی‌پوشان عرصه ورزش، پیشکسوتان، مربیان و مدیران ورزش کشور، از یادمان‌های شلمچه و علقمه در شهرستان‌ خرمشهر و باغ موزه دفاع مقدس در آبادان بازدید کردند.
معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد اروند در خصوص سفر در بین این ورزشکاران قهرمانان و ملی‌پوشان رشته‌های مختلف ورزشی به آبادان و خرمشهر گفت: چند از تن از ورزشکاران، قهرمانان و پیشکسوتان به‌صورت نمادین به عنوان سفیران گردشگری منطقه آزاد اروند معرفی شدند.
حجت الاسلام هادی زرشناس گفت: این اردو همزمان با فرارسیدن هفته فرهنگ و مرام پهلوانی انجام و ورزشکاران ضمن بازدید از یادمان‌ها و مناطق عملیاتی هشت سال دفاع مقدس از اماکن دیدنی منطقه آزاد اروند نیز دیدن می‌کنند.
وی هدف از حضور ورزشکاران در مناطق عملیاتی را حفظ ارزش‌های دفاع مقدس، گسترش فرهنگ جهاد، ایثار و شهادت و انتقال به نسل جوان دانست.
مدیرکل ورزش و جوانان استان خوزستان در این خصوص گفت: ۴۸ ورزشکار قهرمان و مدال آور، پیشکسوت و مربی از سراسر کشور در این اردوی معنوی حضور دارند و ۱۴ نفر از مدیران و مسئولان و متولیان ورزش کشور این کاروان را همراهی می‌کنند.
حمید بنی‌ تمیم اظهار کرد: برای دومین سال پیاپی استان خوزستان افتخار میزبانی از این کاروان را دارد.
وی افزود : ورزشکاران با حضور در مناطق عملیاتی هشت سال دفاع مقدس، روحشان را معنوی‌تر و منش پهلوانانه شهدا را سرمشق و الگوی خود قرار خواهند داد و با انرژی مضاعفی در میادین ورزشی حضور پیدا می‌کنند.
جامعه ورزش بیش از پنج هزارو ۳۰۰ ورزشکار را در هشت سال دفاع مقدس تقدیم انقلاب کرده است.
بازدید از سازمان منطقه آزاد اروند، یادمان شلمچه، یادمان علقمه ، سازمان بنادر خرمشهر از جمله برنامه‌های این سفر ۲ روزه کاروان راهیان نور ورزش کشور به استان خوزستان است.
این بازدید با همکاری وزارت ورزش و جوانان و سازمان بسیج ورزشکاران کشور و به میزبانی خوزستان و در شهرهای آبادان و خرمشهر برگزار شد.
https://deyarkaroon.ir/vdcb58b8grhb89p.uiur.html
نام شما
آدرس ايميل شما