چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۹:۲۸
کد مطلب : 111921
جالب است ۰

قائم مقام وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: گستره پوشش شبکه ارتباطی و اینترنتی روستاهای خوزستان در دولت مردمی سیزدهم به ۹۵ درصد رسیده است.
 ایرنا امیر لاجوردی چهارشنبه در نشست هماهنگی اجرای طرح ملی فیبر نوری در محل مدیریت بحران استانداری خوزستان بیان کرد: در ابتدای شروع به کار دولت انقلابی سیزدهم ۸۵ درصد روستاهای خوزستان زیر پوشش شبکه ارتباطی و اینترنتی بودند که این رقم در حال حاضر به ۹۵ درصد پوشش رسیده است.
وی با تاکید بر لزوم زیر پوشش قرار دادن نقاط کور جاده‌ای افزود: پوشش آنتن‌دهی در استان به ویژه برای مسافران راهیان نور و اربعین حسینی بسیار حائز اهمیت است.
لاجوردی ادامه داد: در برخی از نقاط کور از نسل ۲جی استفاده می‌شود که باید به نسل سه و یا چهار ارتقا داده شود.
۹۷ درصد معاملات مالی کشور در بستر الکترونیک است
لاجوردی ادامه داد: ۹۷ درصد معاملات پولی و بانکی کشور بر بستر الکترونیک انجام می‌شود و ایران جزو سه کشور اول دنیا در استفاده از این ظرفیت است.
قائم مقام وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات بیان کرد: در حوزه شبکه ثابت نیز عقب ماندگی‌های زیادی وجود دارد و لازمه پیشرفت در این حوزه ایجاد رقابت است
وی با تاکید بر اینکه فرمانداران و استانداری خوزستان برای اجرای طرح ملی فیبر نوری نهایت همکاری را داشته باشند اظهار کرد: برای هر اپراتور مدت زمان سه ماهه اجرای تعهد در نظر گرفته شده که در صورت انجام ندادن اپراتور جریمه خواهد شد.
قائم مقام وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اضافه کرد: رییس جمهور دستور دادند که نحوه اجرای طرح فیبر نوری در استان‌ها به ایشان گزارش داده شود.
لاجوردی اظهار کرد: اجرای این طرح متوسط سرعت اینترنت خانگی را از ۱۰ مگابیت بر ثانیه به هزار مگابیت افزایش می‌دهد.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خوزستان در ادامه این نشست بیان کرد: این طرح مورد تاکید استاندار و در جهش تولید و اقتصاد استان اثر گذار است.
محمد خانچی اظهار کرد: امروز همکاری بین اپراتورها و شهرداری‌های استان برای اجرای این طرح عملیاتی شد و از هفته آینده این طرح در استان وارد فاز اجرا خواهد شد.
به گزارش ایرنا، طرح ملی فیبرنوری به منظور پوشش شبکه تمامی استان‌ها براین بستر از امسال آغاز شده است.

 
https://deyarkaroon.ir/vdccisqss2bqso8.ala2.html
نام شما
آدرس ايميل شما