چهارشنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۸:۲۲
کد مطلب : 112106
جالب است ۰

معاون فنی و زیربنایی سازمان منطقه آزاد اروند گفت: ۲۵ طرح زیربنایی و عمرانی با اعتباری بالغ بر ۲۰ هزار میلیارد ریال در آبادان و خرمشهر تعریف و یا اجرا شده است.
 ایرنا :قاسم شریف باوی سه‌شنبه در نشست خبری با خبرنگاران اظهار کرد: ۱۳ طرح که شامل هشت طرح در خرمشهر و پنج طرح در آبادان با پشرفت فیزیکی متفاوت در حال اجرا است و ۱۲ طرح نیز سال گذشته تکمیل و مورد بهره‌برداری قرار گرفته است.
وی از تکمیل ساختمان ترمینال و توسعه محوطه روبروی فرودگاه، لایروبی انهار، تکمیل و بهسازی زمنین‎‌های ورزشی چمن و مصنوعی، بهسازی مسجد جامع خرمشهر، احداث مسیر ارتباطی و زیرسازی محوطه پارکینگ شلمچه، بهسازی و ساماندهی برخی از معابر آبادان و خرمشهر را از جمله طرح‌های منطقه آزاد اروند نام برد.
شریف باوی گفت: بهسازی و ساماندهی برخی از معابر آبادان و خرمشهر، اجرا چند طرح زمین چمن مصنوعی، احداث پارک خلیج فارس آبادان، احداث تلمبه خانه و دفع فاضلاب سایت ۲ هکتاری شلمچه و احداث مسیر ارتباطی و زیرسازی محورهای داخلی پارکیینگ بزرگ شلمچه طرح‌های است که با پیشرفت فیزیکی متفاوت و بر اساس جدول زمانبندی شده در اجرا است.
وی گفت: پل شهدای اروند در خرمشهر به عنوان طرح شاخص ملی با ۴۴ درصد پیشرفت فیزیکی و ۶ درصد جلوتر از برنامه زمانبندی شده توسط متخصصان داخلی طراحی و در حال اجرا است.
معاون فنی و زیربنایی سازمان منطقه آزاد اروند گفت: پل شهدای اروند در خرمشهر به عنوان شاخص‌ترین طرح فعلی سازمان منطقه اروند است که برای ۱۶۰ نفر به صورت مستقیم اشتغال ایجاد کرده است و ۹۰ درصد از نیروهای به کارگیری شده در ساخت این پل بومی منطقه هستند.
وی تصریح کرد :با توجه به اقدامات انجام شده و پس از ارزیابی عملکرد دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی در شاخص‌های عمرانی منطقه آزاد اروند در بین سایر مناطق آزاد عنوان برتر معرفی شده است.

طرح تفصیلی محدوده منطقه آزاد اروند مورد بازنگری قرار می‌گیرد
معاون فنی و زیربنایی سازمان منطقه آزاد اروند همچنین از بازنگری طرح تفصیلی یکپارچه بافت شهری و پیرامونی آبادان، خرمشهر و مینوشهر در محدوده منطقه آزاد اروند خبر داد و گفت: این طرح در کمیسیون ماده هشت در دست بررسی و طی مدت ۲ سال به نتیجه رسیده و شهروندان از نتایج آن بهره مند خواهند شد.
شریف باوی گفت: با توجه به نیاز به بازنگری طرح‌های تفصیلی شهرستان‌های آبادان، خرمشهر و مینوشهر و وجود مغایرت‌های متعدد نسبت و برطرف کردن مشکلات و دغدغه‌های دستگاه‌های خدمات رسان ازجمله شهرداری‌ها و ادرات راه و شهر سازی سازمان منطقه آزاد اروند اقدام به عقد قرارداد بازنگری و تهیه طرح تفصیلی یکپارچه بافت شهری منطقه آزاد اروند کرده است.
شهرک اربعین حسینی طراحی شده است
معاون فنی و زیربنایی سازمان منطقه آزاد اروند به طراحی احداث شهرک اربعین حسینی به منظور ارائه خدمات هرچه بهتر به زائرین حسینی در شلمچه اشاره کرد و بیان داشت: این طرح به منظور تصویب نهایی در اختیار مسوولان استانی قرار گرفته است.
منطقه آزاد اروند با مساحت ۳۷ هزار و ۴۰۰ هکتار در شمال غربی خلیج فارس شامل شهرهای آبادان، خرمشهر و مینوشهر(جزیره مینو) می باشد که در محل تلاقی دو رودخانه اروند و کارون واقع است.
این منطقه در همجواری با کشورهای عراق و کویت با داشتن ظرفیت های مناسب نظیر حمل و نقل جاده ای، ریلی، دریایی و هوایی از اهمیت ویژه ای برخوردار است.
https://deyarkaroon.ir/vdciurazqt1azz2.cbct.html
نام شما
آدرس ايميل شما