چهارشنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۹:۳۲
کد مطلب : 112135
جالب است ۰
رییس اداره ورزش و جوانان دزفول گفت: جشنواره و اردوی مینی بسکتبال استعدادیابی دختران زیر ۱۲ ساله مرحله نهایی انتخابی تیم ملی ۲۰۳۰ روز چهارشنبه به میزبانی دزفول آغاز شد.
خادمعلی تهذیبی روز چهارشنبه در حاشیه افتتاحیه این جشنواره در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: ۹۰ بازیکن، مربی، کادر فنی و نمایندگان فدراسیون بسکتبال از ۱۸ استان مختلف در این اردوی استعدادیابی حضور دارند.
وی با بیان اینکه این جشنواره از یازدهم اردیبهشت ماه جاری به میزبانی دزفول آغاز شده و تا چهاردهم اردیبهشت ماه ادامه داد، افزود: تمام تلاش مجموعه ورزش شهرستان دزفول میزبانی شایسته از این میهمانان است که خوشبختانه این رضایتمندی تا کنون جلب شده است.
رییس اداره ورزش و جوانان دزفول با بیان اینکه زیرساخت‌های ورزشی این شهرستان طی چند سال اخیر افزایش یافته است، گفت: وجود زیرساخت های فنی و رفاهی و همچنین سالن ها و تجهیزات ورزشی مناسب در دزفول فرصت مناسبی را برای میزبانی از رویدادهای ملی فراهم کرده است.
وی ادامه داد: برگزاری اردوهای ملی و استانی در دزفول به عنوان یک کلاس آموزشی بستر لازم برای ارتقای سطح ورزش شهرستان، تبادل تجربه میان مربیان دزفول با مربیان تراز اول کشور و همچنین ارتقای سطج کیفی ورزشکاران را فراهم می کند.

تهذیبی با بیان اینکه همزمان با جشنواره ملی مینی بسکتبال دختران کشور، دزفول میزبان مسابقات برگشت لیگ دسته دوم بسکتبال بانوان است، گفت: مسابقات گروه ِD لیگ دسته دوم بسکتبال با حضور پنج تیم از استان های اصفهان، فارس، زنجان و خوزستان و داوران و ناظران ملی در دزفول در حال برگزاری است.
وی ادامه داد: مسابقات لیگ دسته دوم بسکتبال که با حضور تیم بسکتبال بانوان شهید لحافچی زاده از دزفول به عنوان نماینده خوزستان در حال برگزاری است، تا چهاردهم اردیبهشت ماه ادامه خواهد اشت.
به گزارش ایرنا، ورزش بسکتبال در دزفول بیش از ۵۰ سال قدمت دارد و در پایه های مختلف از جمله بزرگسالان تاکنون در این رشته ورزشی فعالیت های گسترده ای انجام شده است. دزفول با تیم بسکتبال رعد پدافند، سابقه تیم داری در لیگ برتر بسکتبال را نیز دارد.
تیم بسکتبال رعد پدافند دزفول تنها تیم لیگ برتری این شهرستان بود که در بیست و هشتمین دوره مسابقات کشوری در سال ۹۷ به نمایندگی از دزفول در این مسابقات حضور داشت. امتیاز تیم رعد پدافند دزفول به دلیل نداشتن سالن استاندارد و همچنین حمایت نشدن سرانجام در سال ۱۳۹۸ به شهرکرد فروخته شد.
رعد پدافند دزفول یک تیم نظامی و متعلق به ارتش بود که به دلیل مشکلات از دزفول و خوزستان به استان دیگر منتقل شد.

 
https://deyarkaroon.ir/vdcaeun6m49n661.k5k4.html
نام شما
آدرس ايميل شما