پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۵:۲۷
کد مطلب : 112149
جالب است ۰
نوزدهمین جشنواره «هنرهای نمایشی کودکان و نوجوانان» کانون پرورشی خوزستان با شعار «این صحنه خانه ماست» در اهواز آغاز به کار کرد.
 ایرنا: معاون فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خوزستان روز پنجشنبه در آیین افتتاحیه این جشنواره با اشاره به رقابت هشت گروه نمایش از هفت شهر استان گفت: این جشنواره در بخش‌های کانونی و آزاد با شیوه اجرای عروسکی و زنده عروسکی برگزار می شود.
بهرام یارزاده دهکردی افزود: این جشنواره با موضوعات توجه به نامداران، امیدآفرینی، آیین‌های بومی، سنتی، مذهبی، طنز، محیط زیست و آزاد در رده سنی نوجوانان و جوانان ۱۲ تا ۲۲ سال برگزار می شود
وی با اشاره به اینکه نمایش به عنوان یک فعالیت گروهی در کانون اهمیت بسیاری دارد گفت: نمایش عروسکی به عنوان یک ابزار تربیتی موثر در تعلیم و تربیت کودکان و نوجوانان، مورد توجه است؛ به همین منظور تلاش می کنیم در سال جاری مرکز تولید تئاتر کانون خوزستان را راه اندازی کنیم.
بر اساس این گزارش، در بخش کانونی، نمایش های «صاحب سرزمین نور» به کارگردانی مرضیه عویدی از اهواز، «مارمولکی که نمی دانست» به کارگردانی زهره فرازمند از باغملک ، «دلم یک دوست می خواهد» به کارگردانی انیسه وحیدی از مسجدسلیمان ، «مردی که لب نداشت» به کارگردانی حدیث علیشاهی از اندیمشک و «آواز یک لولوچه» به کارگردانی فریده مرادی از آغاجاری و در بخش آزاد، «سفرنامه خانواده آبادی» به کارگردانی مهسا قاسمی از اهواز، «خیمه پهلوانی» به کارگردانی مهدی محجوب از شوشتر و «قطعات گمشده» به کارگردانی پدرام مصفا از بهبهان، به اجرای نمایش خواهند پرداخت..
همچنین، سه گروه منتخب کانونی و آزاد این جشنواره به مرحله کشوری نوزدهمین جشنواره «هنرهای نمایشی کودکان و نوجوانان» کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان که با شعار «این صحنه خانه ماست» در شهریور ماه ۱۴۰۳ برگزار خواهد شد، راه خواهند یافت.

 
https://deyarkaroon.ir/vdcfj0dy1w6dyya.igiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما